divendres, 6 de juny del 2025

Música x recordar - 2025

MÚSICA X RECORDAR, edició número 8. 

Projecte impulsat des de l'any 2017 per la professora Mercè Martí de l'IES Ramon Muntaner

La professora Mercè Martí ha impulsat un projecte molt especial amb alumnat de 4rt d'ESO de l'IES Ramon Muntaner, enfocat a promoure la diversitat, la inclusió i la solidaritat entre els estudiants que tenen  dificultats diverses. Aquesta iniciativa ha estat una gran oportunitat perquè els joves aprenguin a valorar les diferències i a col·laborar en la construcció d'una comunitat més oberta i respectuosa.

És important destacar que la professora Mercè Martí  ja ha estat reconeguda per la seva tasca educativa, ja que el 2018 va guanyar el premi Inclusió, el 2020 el premi Fedepharma i el 2022 el premi Baldiri Reixach que valoren la seva dedicació, innovació i compromís amb l'educació inclusiva. Aquest reconeixement reflecteix la seva passió per ajudar els estudiants a créixer com a persones i a contribuir positivament a la societat.

La professora Mercè juntament amb el professor Jordi Batlle també son els impulsors de la tradicional ballada de sardanes amb joves a la Rambla, una activitat que ja hem celebrat durant dos anys seguits. Aquesta iniciativa ha estat una manera especial de reunir la comunitat, promoure la cultura i fomentar la participació dels joves en activitats tradicionals, creant moments de convivència i alegria a l’aire lliure. Enguany, hi va haver 400 joves participant en aquesta ballada de sardanes.

Dijous 4 de juny de 2025, vam tenir l'oportunitat de participar en una activitat molt emotiva a l'Associació de Malalts d'Alzheimer de Figueres. Aquesta visita va ser una experiència molt enriquidora per a tothom, ja que va permetre als estudiants establir un vincle especial amb els usuaris del centre. Els joves van col·laborar en diverses activitats, com ara fer ballar sardanes i cantar amb els assistents, creant moments de complicitat, alegria i afecte compartit.

En el projecte hi van participar el pianista Pere Puig i la mezzosoprano Anna Bassas, així com la psicologia Sandra Pérez, la ex professora del Muntaner Mª José Valeri i la presidenta del Foment de la Sardana Montserrat Mauné



Els estudiants van aprendre molt sobre les dificultats que afronten les persones grans i els malalts d'Alzheimer, i van entendre la importància de la paciència, la comprensió i la solidaritat. Aquesta experiència els ha ajudat a veure més enllà de les seves pròpies vides i a valorar la importància de contribuir a fer del món un lloc més humà i inclusiu.


En definitiva, aquest projecte i aquesta visita han estat una mostra clara que, amb petites accions, podem fer grans canvis en la vida de les persones i en la nostra pròpia formació com a ciutadans responsables i sensibles. La implicació dels estudiants i la dedicació de la professora Mercè Martí són un exemple inspirador que esperem seguir promovent en el futur.